Uw ervaring op deze site wordt verbeterd door het gebruik van cookies.
× Sta cookies toe Meer informatie

Luistertip

ma 12 augustus 2024

Albums van week 33

Luistertip

Popmagazine Heaven verschijnt tweemaandelijks, albums komen dagelijks uit. Daarom geven we wekelijks een korte update van releases die ons meteen opvallen of die anderszins de moeite van het ontdekken waard zijn. Verwacht geen uitgebreide recensies, die verschijnen nog altijd – met meer reflectie – in het magazine. Met meer dan 100 albumrecensies en boeiende interviews is Heaven het blad om je muziekpassie te verdiepen. Heaven is te koop via onze webshop. Nog beter: neem een abonnement en mis geen nummer!

Roots/Folk
The Dead Tongues – Body Of Light/I Am A Cloud
Met het dubbelalbum Body Of Light/I Am A Cloud doet de Amerikaanse singer-songwriter Ryan Gustafson weer van zich spreken onder de noemer The Dead Tongues. Beide platen waren al eerder digitaal uitgebracht, maar zijn nu op cd en lp verschenen en zullen absoluut in de smaak vallen bij rootsliefhebbers met een hang naar avontuur.
 
Rock/Pop
Osees – Sorcs 80
Het duurt even voor je door hebt dat de garagepunk van dit nieuwe Osees-album gitaarloos is. Het is daarom des te knapper dat John Dwyers liedjes helemaal niets aan kracht hebben ingeboet en minstens even sterk zijn als toen de band nog als Thee Oh Sees door het leven ging. Weliswaar is het even wennen, maar Dwyer pakt je toch weer in.
 
Blues/Jazz/Soul
Bywater Call – Shepherd
Met iedere plaat lijkt het zevenkoppige Canadese blues-and-roots gezelschap Bywater Call aan kracht te winnen. Op Shepherd is het opnieuw zangeres Meghan Parnell, met haar aan Bonnie Raitt en Susan Tedeschi verwante stem, die het meest imponeert. Al willen we de overige groepsleden niet tekortdoen, aangezien ze Parnell de perfecte ondersteuning bieden.
 
Wereld
Milton Nasimento & Esperanza Spalding – Milton + Esperanza
Toen de Amerikaanse jazzartieste Esperanza Spalding de kans kreeg om een album op te nemen met de Braziliaanse muziekgrootheid Milton Nascimento wist ze niet hoe hard ze moest rennen. Weliswaar is Nascimento’s stem, nu hij de tachtig is gepasseerd, niet meer zo onberispelijk als vroeger, de emotie is nog goed voelbaar en de combinatie van zijn muziek met die van Spalding werkt hier perfect.